Thursday, January 20, 2011

Kenangan Terindah

Woo, ingatkan tiada kenangan terindah di zaman kolej ni. Yolah daripada sem 1 hingga sekarang (sem 5) sama je kehidupannya. Tetapi tidak hari semalam (19 Janurai 2011). Semalam telah munculnya 1 kenangan yang terindah, yakni berlakon pementasan sketsa bersama. Di saat akhir-akhir sem ni le baru nak muncul kenangan terindah tu. Biasanya camtule.

Dulu pernah juga berlakon bersama sewaktu kami di sem 4 tetapi masa tu kami jadi watak-watak kecilan saja sebab maklumle di-qonquer oleh seniors la katakan. Tapi tahun ni sempana majlis MANIS (Malam Kesenian Islam) di bawah pengendalian Fakulti Sains & Teknologi Maklumat, kami pula yang ambil alih dengan melakonkan watak-watak memandangkan KAMI KINI ADALAH SENIOR~~~!! Huahaha. Kami bergabung dengan bebudak DCS sem 4, mentee Puan Siti Noor. Majlis MANIS ni tidak semestinya kena buat sketsa, boleh saja nak buat apa-apa pun sebab tajuk dan temanya bebas. Tapi mereka (kawan-kawan sekelas) memilih sketsa sekali lagi dan ideanya datang daripada mereka sendiri.

Kenapa perkara ini menjadi kenangan terindah kami? Kerana kami dapat rasakan ukhuwah antara kami menjadi lagi utuh dan rapat. Yelah semasa latihan dan yang betul punya persembahan kan masa itulah baru kami memberikan KERJASAMA yang AMAT TINGGI. Memang kenangan terindah yang AMATlah sejak bermulanya latihan sketsa kami yang dijalankan pada petang semalam sehinggalah tibanya masa kami mempersembahkan sketsa kami. Dan juga gelak tawa bersama-sama, serta mengata bersama mana-mana persembahan yang agak macam bosan (selamba gila xD)

Cerita sketsa kami mengenai seorang anak yang cacat ini tiada tempat pergantungan malah disisihkan oleh keluarganya sendiri -> mak dan 3 orang kakaknya. Yang 3 orang kakaknya ini pula semuanya jahat-jahat belaka. Sering saja minta duit daripada mak mereka untuk membelanjakan diri mereka dengan hiburan haram. Kemudian pada suatu hari, anak yang cacat ini sudah tidak tahan melihat kakak-kakaknya diperlakukan terhadap mak mereka sebegitu rupa, dia menghalang kakak-kakaknya daripada membuat begitu hingga sanggup mengejar kakak-kakaknya yang baru saja merampas duit dan barang kemas daripada emak mereka. Kemudian malang tidak berbau, dia telah dilanggar kereta yang datang dari arah bertentangan lalu meninggal dunia. Apabila emaknya mendapat tahu, emaknya barulah nak mengaku yang si cacat itu anak dia dan berasa sangat sedih dan terkejut hinggalah meninggal dunia. Kemudian, apabila 3 orang kakak tersebut pulang ke rumah mereka dapati sudah kehilangan emak dan adik mereka lalu mereka menyesal yang amat. Begitulah kisahnya.

Barisan Para Pelakon :
Si Cacat - Alia
Emak - Una
Along - Kak Lin
Angah - Kak Su
Alang - t7
Kawan 3 orang kakak jahat :
- Piqa
- Kak Na
- Amal
Makcik Becok - Nabilah (DCS sem 4)
Pemandu & penumpang langgar lari - 4 orang DCS sem 4
Makcik2 - Dora & bebudak DCS sem 4

Pengarah & Narrator - Kak Ti

Haha. Sorry tak ingat nama bebudak DCS sem 4 yang lain xp
Pelakon-pelakon ni pun semuanya bertukar watak daripada yang asal kecuali beberapa orang saja yang tetap wataknya. Ini semua gara-gara kami lebih sesuai memainkan peranan watak-watak tersebut dengan kebolehan kami tersendiri lepas dah scene test. Chey poyo je xp

Idea asal itu datang daripada mereka. Aku cuma tokok tambah sikit-sikit saja. Oh ye, tak sangka pula kali ni aku memainkan watak yang boleh dikatakan penting jugalah. Yolah sebelum ni, semasa di zaman persekolahan dulu, aku selalu jadi orang belakang tadbir dan pegang jawatan bahagian sound effect saja. Tapi kali ini tidak pula, dan ini merupakan kali PERTAMA aku berlakon di khalayak! Nasib baik semua perempuan je dalam auditorium tu. Jadi taklah rasa malu sangat. Ini semua gara-gara aku membetulkan seorang watak kakak jahat ni kepada kawan kerana dia sememangnya seorang yang lembut jadi sukarlah nak mainkan watak ini untuk menampakkanya kejahatan itu menjadi lebih real. Akhir-akhir mereka pilih aku memegang salah seorang watak kakak jahat itu. Oooh apa lagi aku pun rembat sajalah tanpa fikir panjang sebab watak jahat yang ala-ala macam gangster ni memang aku dah lama ingin lakonkannya jika ada watak tersebut yang masih kosong tempatnya. Hee XD
Waaah~ jadi watak VILLAIN rupanya aku ni. Masyuk~ Haha, teringat pula kata ayah aku bila aku beritahu beliau mengenai perkara ini :

'Abah : ada masuk serta apa-apa ke untuk program tu?

t7 : Ada

Abah : buat apa?

t7 : Berlakon *sengih*

Abah : Berlakon sekali?

t7 : A'ah

Abah : *muka terkejut sebab tak sangka anaknya turut berlakon* berlakon sebagai apa? hero?

t7 : Takdelah, sebagai orang jahat *sengih*

Abah : *muka terkejut lagi* Berlakon orang jahat tu nanti jangan jadi orang jahat betul-betul pula lepas tu

t7 : Takdelah abah, itu berlakon je'


lebih kurang begitulah perbualan kami berdua dan itulah kata-kata ayahku.

Huhu, FIRST TIME jugalah terima tawaran lakonan tanpa ada tolak-tolak. Alah sekali-sekala apa salahnya merasa menjadi orang penting di pentas tu kan. Selama ni asyik jadi orang belakang tadbir saja. Itu sebab ada lelaki, jadi, lebih rela dan mahu jadi orang belakang tadbir saja. Kalau semuanya perempuan seperti ini, barulah berani dan nak mencuba jadi orang penting tadbir pula. Lakonan pun takdelah kaku nanti. Hee.

Memang semalam merupakan hari RELEASE TENSION lah bagi kami semua bergembira bersama. Tapi sekejap jelah, 1 hari je (!__!) Setelah selesai je perkara tersebut, masing-masing akan fikir kembali mengenai F. Y. P. (¬_¬")


DIT students batch 2008 & Mentee Puan Shakira are the BEST EVER!!!

Tuesday, January 11, 2011

2 things that amazed me much

What are they? Here they are, one is a superb digital drawing and another one is 3D creating.

A DIGITAL DRAWING

Even though has many cool and awesome drawing out there but this one I really impressed when see it and quickly make it as a desktop wallie (think wanna use it for along time) on my laptop. I really proud and give my honor much to this owner of the drawing. Sorry for don't know who drew the image because I just got it from google image searching. So, what kind of drawing picture that really amazed me? Here take a look on it


:: CLOUD STRIFE ::

REALLY COOL and freaking AWESOME isn't it?
(O_O) => (*O*) => (*-*)


3D CREATING & SCULPTING

And this one, I want to show you guys the really great male anatomy 3D sculpting. Hey2, don't misunderstanding with it. I impressed it because of the sculpting that makes the muscles look really realistic eh. You know what it actually quite difficult to expose the muscles. So that's why I amazed with this work that created by Khalid Al Muharraqi. This one also I give my honor much to him.




AWESOME! When I can do this like he does??? (O,o)

Sunday, January 02, 2011

chibi Iron Chef XD

Ladies and gentlemen! This is the young chibi Iron Chef comes from Malaysia. She want to show us her amazing cooking!

\(^o\) (/o^)/

video


Happy Belated Birthday (2 JAN) Si Kecik Chubby! *\(^o^)/*


paling suka part -> 2.27-2.29 sebab lawak XDDD

Malam dia main ni, bila tibanya masa tidur, kemudian, semasa dia tengah tidur tetiba dia terbangun dan nangis akibat mendapat mimpi ngeri. Bangun saja dia terus nangis dan jerit, "Antu! Antu!". Taktaulah sama ada dia mimpi yang umminya dan PakDenya muncul di tingkap mini dapur tersebut atau sebaliknya. Tapi serius lawak gila time riaksi Qisya semasa mereka berdua kacau dia masak. Terus hilang mood main lol XDDD



- do not own 'Iron Chef' -

p/s : simple edit by using Movie Maker. Lazy to edit with the advanced one plus adobe Premier software is useless (¬_¬")

Saturday, January 01, 2011

:: Pembukaan mukasurat baru bloggy - ZOII ::

Kini Bumi telah mencecah umur 2011!!! Wow! Umur yang paling lama, tapi kenapa tidak dimasukkan dalam "Genius All Record" ek?

Alakulihal, memang dah jadi rutin manusia tiap kali tahun baru saja mesti mempunyai azam baru untuk menjadi yang lebih baik daripada sebelum ni. Dan rata2 ramai yang menyatakan azam2 mereka itu. Akan tetapi, di lembaran mukasurat baru bloggy ini bukan nak menyatakan AZAM tapi PERSOALAN. Maklumle tiada azam yang nak dibuat sebab hidup sama saja daripada dulu sampai sekarang (=_=) Rasanya lepas sekolah kot aku dah tinggalkan membina azam2 ni tiap kali menjelangnya tahun baru je.

Ok kembali pada topik. Persoalannya adalah 'apakah yang terjadi kepada bloggy, fb, gaiaonline, dan twitty ku ini sekiranya suatu hari nanti sudah tiada di dunia ini???'. Yelah ajalkan tiada siapa pun yang tahu melainkan Allah S.W.T. Jadi, kita jangan sangkakan yang tahun ini kemungkinan dapat hidup dengan lebih lama sikit lagi. Hal yang demikian, banyak kali jugalah terfikir mengenai perkara ni tiap kali teringat perkara kematian. Tapi persoalan ni dah ada perjawapannya jawapannya yakni, terkubur begitu sajalah akaun2 ini. Yelah siapa lagi yang nak meneruskannyakan. Sudah tentulah tiada siapa. Kalau ada fanpage sebagai memberi penghormatan terakhir kan syok. [Baka da] Mengarut semata-mata