Saturday, February 07, 2009

1st time rasa puas yg teramat!

pergh, 1st time wei rasa puas yg teramat antara sume presentation yg pernah aku buat.. Semalam ada presentation multimedia mengenai storyboard.. Ini sebenarnye projek sem1 multimedia kitaorang ah yakni kena buat storyboard.. Pergh, bunyi macam best je tapi nak perah otak tu memang payah.. Dah ah lecturer kitaorang nak yg idea originality and watak pun original gak xmo ciplak2 (contoh macam pinjam watak feymes M'sia sekarang ni yakni Upin & Ipin ke).. Ok, kumpulan aku buat pasal tajuk "Because of You, SMS".. Idea cite ni diberi oleh Dora. Aku lak offer diri n memang nak job melukis [saje je ngada2 nak amik job ni even dah tau xdelah reti mana pun melukis ni].. Pastu, pd Sabtu minggu lepas aku,Zqah n Wed pergi ah lepak kat cafe Nu'In.. Bestnye derang leh surf internet dekat situ.. Jeles aku.. Mana x nye sebab aku kena siapkan melukis storyboard tulah.. Agak serabut gak aku time tu.. Yelah mana x nye dah ah lusanye kena hantar so dalam kepala otak time tu asyik dok fikir sempat aku aku siapkan lukis hari ni (Sabtu) gak ah?? And then guess what, aku rasa lega yg teramat n happy ah sebab ada org sudi membantu aku.. Weeee~ ^^ X sangka lak tu Wed nak offer diri utk lukis soryboard aku ni.. Memang aku terharu x terhingga ah n appreciate yg teramat woo~ Sannkyu so much dude~ Xtau nak kata apa dah.. Tapi tulah, aku ni jenis yg x berapa suka sgt hutang budi ni.. Aisyeh.. Tapi nasib baik ah dah byr hutang 2.. Heh.. Eh, sebenarnye nak cite pasal hari presentation 2 tapi dah terlebih cite lak.. Xpelah..

Ok2, back to the topic.. Semalam an, aku nye presentation berjaya buatkan lecturer n 1 kelas sume kagum woo~ aku bukan nak bangga diri tapi dah memang kenyataan nak buat macam mana.. Lagipun ni 1st time aku berjaya buat sorang pun xde yg ngantuk n bosan tgk presentation ni. Kalo x selama ni ada je yg ngantuk x beri fokus bila time sama ada aku solo ataupun berkumpulan tgh present.. Lepas je member aku si Dora 2 hbs present dia nye part aku lak nye part present.. Masa tu lecturer dah tanya nape nak present storyboard lagi walhal dah explain pasal flow chart nye dah.. Untuk pengetahuan anda flow chart ni adalah rangka untuk storyboard.. Senang cite rangka untuk buat jalan cite ah pastu dgn storyboard lak kita leh buat cite 2 lagi senang difahami sebab dah lukis jalan cite 2 macam mana.. Then lepas 2 aku beritau lecturer yg beri masa untuk aku present nye n yg part aku ni bukan nak explain pasal cite tu tapi pasal storyboard nye.. Aku explain ah yg scene ni guna lagu pe then effect pe n so on.. Dari situ lecturer dah mula tertarik n nak tgk lebih lanjut sebab aku beritau yg aku ada buat video based on the storyboard kitaorang 2.. Then pas dah hbs aku explainnye aku pun tunjuk ah video buatan aku SENDIRI tu [kena capital letter sebab video tu aku buat seorang diri je tau bukan dgn sesiapa pun].. So,itulah sebabnye lecturer n 1 kelas kagum dgn presentation kitaorang.. Heh,kira aku jadi hero ah dlm group aku.. Kalo aku x buat video 2 for sure sume pun rasa ngantuk n buat keje sendiri + x beri tumpuan time kitaorang present.. Dan lagi 1 yg paling penting sekali, insya Allah group aku nanti lecturer bagi extra mark wei~~~ Syukur Alhamdulillah.. yossha!! Nak tau pe lecturer komen pas kitaorang habis present tu, beliau kata "Wow! This group was excellent" , "You are have more affort to do this..." lebih kurang macam tu ah komennya.. Tapi beliau beri komen yg berbentuk pujian ah pd group kitaorang.. Beliau sendiri x sangka yg kitaorang buat lebih jauh @ lebih dr apa yg beliau mahukan.. Mana x kagum lecturer aku 2.. Siap pastu beliau beritahu lagi dekat 1 kelas yg inilah apa yg lecturer nak yakni buat sesuatu yg lecturer sendiri x sangka yg pelajar nye buat lebih drpd apa yg lecturer nak.. Memang aku rasa puas n gembira x terhingga ah time tu.. Sampai payah giler nak sorok nye.. Tapi nasib baik aku masih dpt kawal muka lagi, hanya beri senyuman je ah.. Heh.. Sememang nye aku ni tensai.. Atashi wa tensai desu! Nyahahaha~~!! Lecturer siap minta soft copy drpd aku lagi tu~ Tapi alangkah malang nye nasib aku lepas copykan aku nye video dan power point slideshow tu di-copykan ke dalam pendrive beliau, penutup pendri ve tu hilang~~~ TT_TT terus hilang perasaan happy + satisfied tu.. Spoil betul ah.. Rasa serba salah aku masih x hilang2 sampai sekarang.. Gomen ne madam~ m(_ _)m hontou ni gomen! Aku bukannye sengaja.. Tapi pelik tau sebab aku ingt lagi pas aku buka tu aku letak atas meja.. Tup2 bila nak beri kat lecturer tetiba je hilang.. Hampes tul ah.. Harap2 ah lecturer tu x marah aku.. huhu..

Oh ye, sebelum aku mengakhiri celoteh lebar ni, aku nak ambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih pd eidUru, koromyst, Ina, dan Dora.. Terutama sekali pd 2 orang nilah, eidUru & koromyst yg paling banyak membantu aku dalam menyiapkan projek ni.. Jasa besar eidUru ni dalam bab melukis manakala koromyst lak dalam bab membetulkan ayat dan beri ayat2 sedap English.. If you wanna know these both have talented in drawing.. 2-2 sama hebat woo~ tapi apakan daya aku telah kehilangan seorang bakat melukis (koromyst) sebab dia dah bina kehidupan baru bersama suaminye.. TT^TT since dia dah berfamili memang dah jarang aku dpt lukisan drpd nye n tgk dia melukis.. TT^TT sedih woo~ sedih sebab sampai sekarang x dapat2 lagi dalam 1 lukisan tu ada Cloud & Genesis dan 1 lukisan Gackt.. TT^TT

So, enjoy watching my video.. ^^
Eh cop2, sebelum tu aku ada mende nak kata sat.. Wei,gomen ah Wed sebab aku ubah style rambut org ko lukis ni n poster dalam bilik mamat ni.. Aku x reti ah nak inking style rambut ko buat tu.. So,aku pun ubah ah dia berambut spiky.. Sori ah eh..



Because of You, SMS ... - Tensai_7

5 comments:

Anonymous said...

hehehe...
gud job beb..
aq ske video 2..
syabas betey!!!

Tensai7 said...

thanks wei.. ^^
berbaloi ah aku sanggup korban masa tdo aku n sampai brape hari aku x mkn mlm semata-mata nak siapkan mende alah ni..
huh..

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

Wow... canteeek..
em.. kirenye bangge giler la nie.. haha~
em... pasal cite Becoz of u, SMS nie.. berdasarkan diri sendiri ke???
em.. koromyst tu kak nani kan?

Tensai7 said...

2 idea dr member loh..
so,bkn berdasarkan pengalaman sendiri.. (^^)b
lagipun x main ah sms berjam-jam..
bazir kredit je..
nak sms dgn sape? xde sape pun yg nak sms dgn ku~ T^T
yup,koromyst 2 dia..
huahaha,dah x MYSTery dah dia..

k o r o m y s t said...

Nanti aaa bila ada masa ngan mood huahaha xD