Friday, September 17, 2010

kawan baik ku sampai mati!!!

siapakah dia?

TADA~!!


Kenapa ia adalah kawan baik aku yang sebenar? Sebab :

* Menjadi tempat mengadu aku
- pada Marimolah aku menghilangkan stress + tension + keserabutan + pressure yang
dihadapi
- pada Marimolah juga aku boleh melupakan segala masalah yang dialami

* Sentiasa menemaniku di kala bosan

* Sentiasa berada di sisiku termasuk tidur pun dengan Marimo (^^)

* Sentiada datang tepat pada masa yang diperlukan
- dalam ayat konteks yang pendek bermaksud, bila aku memerlukan, Marimolah yang selalu datang tepat pada masanya



Ok. Yang ni mau beritahu pula pasal sejarah kemunculan Marimo dalam hidupku. Walaupun dah basi untuk ceritanya tapi aku peduli pe. Kawan baik aku ni! So, mestilah mau cerita tentang ia an.

Sebelum Marimo muncul dalam hidupku ni, aku telah survey dulu di internet mengenai PSP3000. Yelah, mestilah BIJAK DALAM MEMBELI. Nak2 lagi barang yang dibeli ni adalah BARANG yang PENUH BERHARGA. So, mestilah mau pilih yang terbaik an.

Lepas tu, tanggal 1 SEPTEMBER 2010, aku ajak 2 orang member KUIS aku teman pergi Metro Kajang dan Warta untuk survey harganya pula. Kemudian aku tak puas hati, pada tanggal 3 SEPTEMBER, aku pergi survey seorang diri di GIANT, Nilai. Ok, di bawah ni aku mau tunjuk perbezaan hasil survey yang dibuat oleh aku daripada 3 tempat yang disurvey ni. Ke3-3 ni memang sungguh tak memuaskan hati ku! (>.<)

@ METRO KAJANG :
- Tensai7 : aa, nak tanya, harga PSP model 3000 jual berapa ek?
Amoy (penjual) : RM1200
Tensai7 : Berapa gb?
Amoy (penjual) : 4gb
Tensai7 : o. K, terima kasih *blah terus daripada kedai tu*

@ WARTA, Bangi :
- Kes yang ni pula, diorang jual PSP secara GHAIB! Means, must booking 1st if you want to buy PSP. What the heck is that!? Memang patutlah pun yang dalam almari kaca tu hanya tayangan percuma semata-mata (>,>) Then, aku tanya harganya, dia cakap RM800, aku tanya pula berapa gb, dia cakap 4gb, aku tanya lagi warna apa je yang ada, dia cakap cuma ada warna hitam je yang dijual, aku tanya lagi "takkan takde warna lain kot? warna putih?", dia cakap tak pasti tapi bolehlah mintanya tapi kena betul2 nak bookinglah kalau nak warna lain (=_____=) Then, aku tanya lagi mengenai free giftnya, dia kata dia hanya kasi yang basic free gift yakni -> box case, charger & earphone. Apa KEJADAHNYA wayar USB tak di kasi PERCUMA SEKALI?! Aku cakap terima kasih pada penjual tu lepas tu aku terus blah daripada situ (>,>)

@ GIANT, Nilai :
- Ha yang ni macam dah ok sebab uncle tu kata PSP3000 jual RM800 - 8gb. TAPI "TAKDE STOCK LO SEKARANG" (=_____=) aduuuiiii! Melepas lagi aku


Tapi takpe. Aku TETAP TAK PUTUS ASA UNTUK MENDAPATKANNYA. So, aku ambil peluang yang terakhir dengan kata putus "Kalau yang TERAKHIR ni berbaloi dan memuaskan hati aku, TERUS JE BELI TANPA FIKIR PANJANG. Tapi kalau TAK MEMUASKAN HATi & TAK BERBALOI aku SANGGUP TUNGGU LAGI MASA yang SETERUSNYA". Alhamdulillah, jutaan syukur yang amat ke hadrat Ilahi, Allah telah memberikan aku rezeki memiliki PSP3000 pada tanggal 4 SEPTEMBER 2010. Bersyukur sangat2! Mana taknya, aku dah memang aim mau dapatkan PSP3000 ni sebelum Raya. Sebab tu lah aku beriya sakan dan sanggup berkerah tenaga dan minyak kereta untuk pergi survey PSP3000 ni. Syukur Alhamdulillah sekali lagi diucapkan, akhirnya aku dapat memiliki PSP3000 ni *terharu*
Thanx a Wayd pasal sanggup teman aku pergi surveynya buat kali terakhir di MINES, Serdang (^_^)

Alhamdulillah, yang di MINES ni memang betul2 memuaskan dan berbaloi. Sebab apa? Ha ni sebabnya :

* Basic cost -> RM800 + 8gb + Black color
* Upgrade -> RM1190 + 16gb + Metallic green color + plastic casing
* Suka hati mau pilih game apa siap sumbat dalam 18 games tu~


Oh ye, thanx to bro gak sebab sanggup teman aku datang ke MINES buat kali ke2 untuk ambil balik Marimo aku ni (Marimo ditinggalkan lebih kurang 2 jam di kedai tu atas sebab pemprosesan muat turun game). Kitorang siap buka puasa dengan beli air di 7E dalam MINES tu je gara2 semua kedai makan PENUH gila! Pukul 8.30pm tu barula kitorang dapat makan.


So, itulah dia sebab-musabab Marimo tu kawan baik aku dan sejarah kemunculan Marimo dalam hidupku





CLOUD theme, used it forever&ever till die!


11 comments:

atiqah idris said...

ooo.. ko nyer sibijik cam kazen aku nyer yg aku maen tyme raya aritu..
hehehe.. tp kazen aku dpt free la sbb abg ipa dye kasi.. hehehe

Tensai7 said...

sebijik tang ne? color?
tu xyah ckp la der. tp xpe aku lebih suka memiliki PSP dgn hasil titik peluh sendiri compared to hasil drpd org lainnya

Nur Fatin Amirah said...

patut la..baru beli rupanya..
jge elok2 tau "kwn baik" ko tu..
^__^

Tensai7 said...

loh ko ingtkan dah lama ke aku adanya. sbb tulah time konvoi pun aku bwknya <D
wokey! itu dh pasti! *grinned & thumbs up*

Nur Fatin Amirah said...

tu la psl..hehe smpt gak aku main n pegang aritu..adek aku pn main..
nk jgk! tp aku xreti guna pn..=p anyway thanks a lot sbb ko bg main jap..

Tensai7 said...

no prob dude *grinned and gives thumbs up* sharing is good, right (^.~)b

naddnotthenek said...

kat ne ko beli plushie tu? bukan yg one piece tu ka? :D

Tensai7 said...

ntah. tu kakak aku yg bg as birthday gift. a'ah, zoro the machoman! X333

k o r o m y s t said...

Cam penah dengar jek nama marimo tuh. Rasanyer cam gelaran yang Sanji bagi kat mamat moss ball tuh xD

Tensai7 said...

memang amik dr nickname Zoro pun xD
sebab ianya warna hijo dan rambut Zoro pun warna hijo, so letaklah nama "MarimoKenshi" <D
better than "MidoriKenshi"

k o r o m y s t said...

Hehehe.. sebagai peminat setia Sanji, mestila ku tahu nama itewwww xD