Saturday, March 07, 2009

another game FF7 series had been finished~!! v(^o^)v









Setelah lama x main ps2 sejak masuk kolej ni terutama sekali semasa minggu peperiksaan akhir sem. Huh, nikmat sungguh rasanya bila dah dapat main semula. Yelah mana x nye aku kan seorang penagih.. bukan penagih dadah eh jangan salah faham lak.. tapi PENAGIH PS2.. XD disebabkan dah lama gler x main sampai xtau dah nak main game apa.. rambang mata ah katakan tengok file2 game ps2 yg sedia ada.. last2, aku pilih main FF7 Dirge of Cerberus (DOC) untuk nak habiskannye.. sebab game ni je 1-1 nye yg hampir nak habis dimain antara semua game2 dalam senarai yg aku main.. and at last, i finished that game! yaaaayyyy~~ excited gler aku main game ff7 doc ni even aku x faham sangat jalan cerita yg DOC punya ni.. excited sangat sebab ada selit 2 buah lagu Gacku-chan masa tengah main game DOC.. syok gler weiii~~~ lagi menambah bara semangat aku untuk main sampai habis.. "Longing" lagu ni dimainkan semasa Vincent tengah masuk dalam badan Omega dan lawan monster2 bentuk macam bintang, manakala "Redemption" pula dimainkan semasa credit.. aku beli dan main game ni sebab ada lagu2 Gacku-chan je dan ada juga berkait-rapat dengan Gacku-chan walaupun aku ni otaku tahap gaban pada FF7.. beliau pun ada turut menyumbang jasa tugas lain selain menyumbang lagu.. beliau ah yg wujudkan Project G & G report yg mana kita kena kutip dalam game FF7 DOC ni untuk nak dapat dan tengok secret ending DOC yg mana secret ending nye tunjuk Genesis masih lagi hidup dan dia mengangkat Weiss yg x pasti sama ada dia mati @ pengsan je..
papehal pun, bagi aku game FF7 DOC ni x sebest FF7 Crisis Core (CC) & FF7 (ada pd ps1 & pc).. doushite? ni sebab2 nye kenapa bagiku x sebest CC & FF7 :

1. Cloud x banyak muncul dalam DOC. Hanya muncul dalam beberapa scene je~ TT^TT [x syok kalau Cloud x banyak muncul.. kurang sikit feel mainnye..]
2. Game ni jenis shooting based genre. Bukannya x best pun game jenis genre ni, best je cuma aku kurang sikit ah dengan game shooting based genre ni.. aku lebih suka action based punya macam dalam CC.. lagi syok dan mantop..
3. Hero FF7 DOC is not mine. I don't like Vincent Valentine. I like/love much Cloud Strife!! X3

Itulah sebab-musabab nye. These are based on my opinions only.
Takat ni dah selesai main FF7, FF7 CC & DOC untuk FF7 siri. Yg FF7 Before Crisis (BC) xde harapan nak main melainkan dapat pergi ke jepun maybe boleh kot.. becoz this game is for JAPAN'S MOBILE only~ TT^TT maknanye kenalah ada hp ori yg betul2 drpd Jepun punya baru leh download & play.. sedih3x! TT_TT

6 comments:

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

sungguh fanatik dgn PS2.. aku xminat sgt..
kalu main un yg Mario tu.. haah~ langsung outdated.. ;(

Tensai7 said...

eh, of course ah~
dah kata kaki game so x heran ah jadi fanatik yg sampai dah lampaui batas!
huahaha~ XDD
hinggakan buat org disekililing (terutama member2 yg rapat glerbabas) naik serabut & pening dgn sikapku ini.. XD

k o r o m y s t said...

vincent lagi besh xD

Tensai7 said...

taaaaak~!!
Cloud lg best~!!

k o r o m y s t said...

Cloud penyibuk dalam DoC wahahaha xD~

Tensai7 said...

mana de Cloud penyibuk~~~!!! >o<
dia sememangnye hero yg asal n 1-1 nye utk ff7 so kenalah muncul gak dalam kesemua ff7 siri even jadi as watak sampingan je!