Tuesday, March 24, 2009

assignment for Graphic Design

tak sangka tul bleh siap malam ni gak assignment untuk Graphic Design ni.. padahal dapat assignmnet ni pada Rabu lepas.. heh, agak lama gak eh aku menangguhkan kerja.. last minute pun bleh siap pe.. dan kali ni nye last minute agak lawa hasil kerjanya.. biasanye kan kerja2 last minute ni cincai-boncai je an.. tapi yg kali ni punya, sampai aku pun x sanggup nak serah pada lecturer.. so, aku buat ah lagi 1 untuk dihantar.. assignment Graphic Design yg diberi ni kena buat poster yg ada merangkumi atleast 2,3 elemen graphic.. tapi ni poster yg simple-mimple je.. lecturer suruh cut and paste je, bukan lukis2 dan warna2.. intro nye assignment so simple lah an.. lagipun takat ni masih belum start yg praktikalnya yakni belajar dekat makmal..

ok, berbalik pada topik.. nak tau apsal aku tangguh lama gler n malam ni baru nak buat, sebab selama ni tengah dok mencari idea loh.. Marghrib tadi baru kuar idea camne nak buat poster melalui cut and paste beserta elemen2 graphic.. huh! aku buat poster bertemakan game.. siap sanggup korbankan duit untuk beli magz "Official Play Station Magazine" wei~~ dah tu sanggup lak aku gunting2 dalam nye.. haih~ sayang memanglah sayang tapi nak buat camne dalam tu banyak inspirasi untuk aku buat poster so terpaksa ah gunting2nye.. mula2 aku buat poster mengenai "Resident Evil" bila dah siap tu.....buat lagi 1 poster sebab aku sayang nak hantar yg tu.. lawa sesangat (bagi aku le)~! yg ke2 nye aku buat pasal "Sacred", tah game pe tah tu tapi disebabkan ada unsur untuk elemen graphic, sebab tulah amiknya..

ok semua, marilah tengok hasil kerja2 ku dan gak magz yg sanggup aku korbankannya termasuk korbankan duit.. (T^T)

1st poster -> "RESIDENT EVIL"


2nd poster -> "SACRED" (nak hantar pd lecturer)


magz Official PS yg berharga RM23.90

7 comments:

k o r o m y s t said...

yang nak hantar kat lecturer tuh lagi lawa (O__O)

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

hantar satu jer ek.. ?

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

kalau aku.. aku gunting pastu tempek2 jer... lagi senang.. haha ;)))

Tensai7 said...

to mimy :
aku buat cam pe yg ko plan tu le..
dah lecturer sendiri yg suruh amik dari mana magz or surat kabo n then tempek2 jadikan 1 poster..

to koro :
yeke?
org lebih suka yg RE tu..
lagi lawa n cool~ XD

k o r o m y s t said...

Sebab yang second tuh ada gaya poster promosi.

Title game highlight kat tetengah.
Gameview sebagai background.
Details kat kiri kanan.

Camne poster org lain lak? xD

LiYAnA sYAmiMy ♥ said...

eik.. cam aku ckp tu? maksudnye.. ko bukannye.. scan then edit dgn komp ek? hihi.. saalah paham..;))

Tensai7 said...

to koro :
hmm, betul gak an bila tengok balik yg 'SACRED' nye tu..
heh, beselah~
atashi wa tensai desu!
pandai mengeditkannye jadikan as poster..

to mimy :
xdolah, lecturer x suruh buat yg advance2 pun untuk intro assignment ni..
wat simple2 je dulu..