Wednesday, April 29, 2009

evolusi iklan

1st -> iklan albums & singles


2nd -> iklan produk rambut


3rd -> terbengkalai


SIAP!! (nak hantar pd lecturer)



yokatta~ akhirnye siap gak projek advertising ni.. huh, berminggu-minggu gak tempoh nak buat advertising ni.. yelah dgn nak fikir iklan pe nak buat kendian nak taruk elemen2 apa, nak guna principle graphic design pe n banyak2 lg ah.. so, kesimpulannya, kerja2 grafik ni sememangnye memerlukan pemikiran yg di luar kotak, usaha yg tinggi & rajin.. kalo x, memang xkan jadi n siapnya kerja2 grafik.. so, sesape yg berimpikan nak jadi graphic designer, anda perlu kreatifkan lagi idea2 anda hingga lampaui batas..

tengok, betapa banyaknya iklan2 yg telah aku hasilkan.. ni bermakna idea aku masih x kreatif dan sempit serta x luar kotak.. kalo x sure 1 je iklan yg aku hasilkan.. heh..
ok, ni aku nak beritau camne leh terjadinye evolusi iklan ni..

1st :
aku minta pandangan dr koro an pasal dia an orang multimedia + ada bakat seni & seni grafik + idea kreatif.. dia kata iklan yg 1st nye ni x nampak macam iklan tapi wallpaper.. sebab gambar2 artis lagi beso drpd gambar album2 derang.. nampak cam nak lebih promotekan artis drpd album je..

2nd :
then, aku fikir nye fikir iklan pe nak buat, JENG! JENG! dapat dah.. ubah lak nak buat iklan produk rambut pasal iklan berkaitan dengan album lagu ni cam susah nak buat.. pastu nak tunjuk pd koro yg iklan dah diubahkan tapi x sempat nak tunjukkan pasal dia dah balik ke rumah mertua nye.. huhu.. so, aku pun mintalah pandangan drpd orang seperti koro gak yg mana ada bakat seni + seni grafik + idea kreatif yakni Eid-chan.. dia komen iklan ni nampak serabut gler~! takleh blah nye siap sempat lagi suruh buang model Gacku-chan tu sebab x penting.. (TT^TT) (sayang nak buangnye sebab jadi kurang semangat nak buat kalo tanpa gambar Gacku-chan) iklan ni jadi serabut sebab banyak sangat produk2 rambut tu.. lecturer pun cakap camtu gak (serabut dgn banyak produk) masa aku tunjuknye time habis kelas Graphic Design.. tapi yg lecturer nye komen de tambah kata BG tu kena tukar sebab BG yg gelap cam x brape sesuai.. pastu ada tambah baru dalam projek buat iklan ni, lecturer nak produk tu ditukar nama n reka namanye sendiri.. so pe lagi, aku pun ubahnyelah.. NEXT~!

3rd :
ho, yang ke3 nye ni jadi terbengkalai sebab dah di cemuh habis-habisan oleh aniki.. so kena reject.. (huhu~ sayonara Gacku-chan n Reita~ TT^TT/~) dia suruh tukar model yg xde kaitan dgn asia.. T^T

4rd :
ha! siap pun akhirnye.. 3-3 model tu pilihan aniki sendiri.. dia suruh amik model yang unik2 rambutnya.. yg takleh blahnye Datuk Arumugam tu de skali ah.. dahle dgn Bob Marley nye.. pd hal Bob Marley tu dah pun mati.. bagi aku 1-1nye yg ok model Beckham tu je.. tapi takpelah, aku dah terimanya dengan rela hati.. masa awal2 tu susah gak nak terima sebab kena ganti dengan Gacku-chan n Reita.. tapi bila dah banyak kali dok ngadap gambar iklan ni menyebabkan aku dah bleh terimanya.. baru nampak macam iklan produk rambut yg menarik.. bagus gak ek idea aniki ni.. koro pun setuju iklan ni beserta model2nya.. sankkyu bro~ (-.-)/

6 comments:

Wahidah Shukri said...

kahkah
bile diperatikan,
komen aku yang plg pnjg skali ek xDDD
hm, yg last tu best
tp dlm 3-3 org tu,
sorg je yg masih idup..
ish3...
haha

Tensai7 said...

heh, tau xpe..
last2 kena buang gak gackt dgn reita tu pasal DIPAKSA oleh abg aku..
grr~
tapi biarlah, 3 model tu pun orait gak..
eh? bkn arumugam tu masih hidup lagi ke?
yg dah mati tu kawannye le tah sape tah nama..
sori alley cat~ wa tarak ingat itu nama ahli lagi sorang loh.. Xp

Wahidah Shukri said...

david tu la yg dah mati..
yg xmati lg yg rambut xberapa nk kembang tu..

Wahidah Shukri said...

silap2
name die bkn david,
slh info daaa xDDD
tp yg pasti die da mati la

k o r o m y s t said...

Logan daaa...
(Cam nama Wolverine... ekekeke xD~)

Tapi lebih dikenali sebagai Loga.

Loganathan Arumugam dengan David Arumugam. Yang dah meninggal tuh Loga (kanser peparu). David still alive and kicking.

Tensai7 said...

ooo..
apa daa, camne cikgu leh salah info daa..
so, yg dah mati dalam iklan 2 tapi masih leh jadi model ialah bob marley je..
haha..