Sunday, February 07, 2010

Pagi Buta yang SUNGGUH TENSION!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*jerit sekuat hati*

Tension + serabut gila pasal banyak kerja nak kena buat. Maksud ku dalam 1 projek ni rasa macam aku yang buat semua. Projek ni bukannya individual. Bukan nak salahkan sesape sebab kesemuanya melakukan tugasan. So, baguslah an takde sorang pun yang curi tulang. Tapi.. tapi.. tapi.... I'm not satisfy with the results (T^T) Serius frust gila. Sorang ni buat 'tracing' guna brush then 'group' kan keseluruhan, sorang lagi 'tracing' memang ikut sebijik dengan lakaran asal. Memangle kena ikut lakaran asal tapi dah namanya pun LAKARAN = SKETCHING, so yang dalam real kenalah ubah sikit kasi nampak cantik. Wakarimasu ka??? Tapi yang ni takpe lagi, aku masih boleh dapat touch up sikit so ke-tension-nannya tak dalam 30% lagilah. Yang lagi 1 tu ha, terus ke-tension-nan aku naik mendadak ke 100% sebab taktau nak buat apa dengannya. Nak touch up pun tak dapat dah pasal tracing guna brush. Walaupun nampak lawa tapi SUSAH dan MEMANG TAK BOLEH NAK TOUCH UP BALIK pun~!!! Fahamti??? Aku nak touch up tang mana pun taktau melainkan 'tracing' lakaran tu balik. So, mana tak semua kerja aku buat kalau dah aku yang tracing, color dan lain2 lagi. Tugas asal aku ialah mewarna tapi dah + lagi 1 tugas lak yakni tracing. Tu belum masuk lagi sound effect dan animationnya. Yang 2 tu aku takmo buat melainkan dalam keadaan terdesak barulah buatnya. Yelah, penat tau bersekang mata untuk coloring dan tracing balik yang mana nampak macam payah sangat nak colornya. Dahlah, dengan kesuntukan masa untuk hantar projek ni. Waaargh, serabut2!

Sekarang ni tengah take a break kejap daripada buat kerja animation tu. Pasal keserabutan dah melanda banjir. Huh, barulah lega sikit tensionnya. Mujur de blog ni yang boleh tolong jadi tempat releasekan tension. Kalau tak, taktaule nak mintak tolong dr sape & apa lagi. Alangkah bagusnya kalau ada orang yang betul2 boleh diharap untuk tolong mewarna & tracing mende2 ni (-_-) Takdelah menyusahkan aku dan kurang sikit beban.


p/s : posting ni tak bermakna ku marah pada derang2. takde sebab nak marah pun sebab masing2 buat kerja. Cuma frust yang amat dengan hasil kerja derang (T^T)

12 comments:

Sanzo Sama said...

Ape la naseb ko ek, papahal pun,gambatte ne...

Tensai7 said...

nak wat camne dah nasib badan.

wey2, website aku dah siap! ^^

Sanzo Sama said...

hoh! yeke! waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!
aku nak tgk!!!!!!

Sanzo Sama said...

WAAAAAHHHHHH...!!!! GILE GEMPAX SIOT KO PUNYE WEBSITE...!!! aku asyik main ko punye website tu bile aku saved se-copy lam aku nye laptop,XD... aku dok ulang2 jer sampai angah bosan,(tp aku x bosan pon) ahak3...tp mmg gempak ar!!! bagus btol...!!!aku paling suke time intro,hahahahaha...!! congrats!

Tensai7 said...

yeh? sankkyu~!! ^^
time awal2 tu ko play nye yg icon merah huruf F beso tu an yg tulis 'intro' an? aku lupa nk gtau nak tengoknye kena tekan icon F merah tu.

huhu, terpaksa letak vid pompuan tu main sbb mostly vids yg aku dpt tu xleh nak masuk kat ctu except yg vid pompuan tu jelah. kecewa ckit tang ctu.

hehe, kalo ko nak tau yg intro website tu aku buat last2 minit gila pagi pas subuh baru buat. sebab masa tu br dtg idea nak buat intro camne. idea tu pun dtg ms tgh2 buat intro tu. kira byk kali gak ah buat try&error kat ctu.
pape pun thanx.

hny kartun je yg terbengkalai. ahaha

Sanzo Sama said...

kire ok pe weyh....alhamdulillah la ko dpt gak siapkan website tuh,tp aku lak syok lelebih weyh,hahaha...!!! aku igt kan ko saje nak promote pompuan tu lam vid demo tuh,aku terpike,"apsal la ko x letak YUUTO aku...TT_TT" papahal pon,mmg BEST!...OMEDETTO!

Tensai7 said...

mmg 1st2 aku ingt nak letak yuuto pun lepas kecewa xleh letak Kai & reita show. skali xleh gak. itulah jelah yg bleh masuk.

alang2, ko dah amik 1 folder tu ko bleh bljr pe cara2 nak buat website xD

wey, xmo buat blog ke?

Sanzo Sama said...

Alamakatak aiiii..... kalo bab coding ni aku fail lah,hahahaha.... aku bkn tau sgt pon nak wat blog nih,ihik3...~^^

Tensai7 said...

loh, ko sign up ke kat blogger.com.
nak posting entry bukannye guna coding pun. guna coding tu kalo nak edit layout je

Sanzo Sama said...

ok2...tgkla kalo aku rajin,hehehehe

k o r o m y s t said...

Biasak aaa studen laif. Kalo tak tensen tuh, sah mental xDDD~

k o r o m y s t said...

Biasak aaa studen laif. Kalo tak tensen tuh, sah mental xDDD~