Tuesday, April 20, 2010

Alhamdulillah, rezeki murah ^_^

Syukurlah Alhamdulillah yang amat. Pada 19/4/2010, telah terima rezeki yang sangat murah. What's it? Dapat jadi wakil Diploma Multimedia untuk pertandingan reka cipta. Bukan reka cipta macam engineers buat tu tau yang macam robot tu semua, tapi ni reka cipta yang berkaitan dengan multimedia. Wow! Memang tidak sangka gila beb~ Shock pun ada gak. Yelah, dalam banyak2 student2 Multimedia, student sem 4 (naik sem depan derang sem 5 dah) majority ramai yang kreatif2 dan pakar menggunakan software2 terutama software Adobe Flash. So, kenapa lecturer2 mulimedia ni tak pilih derang2????????? (O,O) Sedangkan ku ni Adobe Flash & Photoshop pun masih terkial-kial dan peringkat novice lagi. Why? Limaza? Doushite? Kenapa & mengapa???? Nak kata sebab derang nanti dah naik sem 5 tapi kenapa yang wakil dari Diploma Sains Komputer ada je student2 yang sem 4 masuk. Nanti derang pun naik sem 5 gak. Hmmmm~ Ada kemusykilan yang tinggi di situ dan persoalan yang tak dapat jawapan sampai sekarang.

By the way, bukan ku sorang je yang jadi wakil, 3 orang termasuklah daku. Walaupun masih ada kemusykilan yang tinggi ku tetap bersyukur yang amatlah dan sankkyu ne lecturers bagi diriku terpilih dalam perwakilan pertandingan tu (^^)
Tapi tak sure lagi masuk ke tak sebab kena ikut gak kata putus daripada 2 orang lagi tu.

16 comments:

Wahidah Shukri said...

waaahh hebat2 :3
best of luck pah :DDD
dapat duit ke kalo mng?
tu yg plg penting xD

aku pn baru je dinobatkn jadi AJK buletin maktab :D
tp xsure tuk umum or tuk jabatan aku je :p

k o r o m y s t said...

Diaorang choose sebab diaorang rasa pah jenis otak idea kreatif and fresh. Kebanyakan diaorang jenis otak konservatif so bila pah introduce something yang diaorang tak terpikir (cam present story board guna movie maker), diaorang cam whoaaahhh! =P

Gitula dalam dunia kreatif mmedia nih. Kena stand out sket xD

Amacam? Bes tak amek jurusan mmedia? =D

SanzoSama said...

WOOOOAAAAAHHHH...!!!! SUGOI SUGOI...!!! ALL THE BEST!!!XD

Tensai7 said...

@ Wayd :
Sankkyu! (^u^)
Itu x sure lagi, sebab lecturer tak bgi detail pasal contest tu. Dlm meeting sok (tgh hari hr ni) baru dpt taunye.

Waaah~ congrats wey dpt jawatan (^^)b
X kisahlah janji dpt jawatan. Bkn senang tau nk dpt jawatan ni either in general or department

Tensai7 said...

@ Koro :
Yeh? Eheh *gosok pale*, x expect lak yg diri ni otak idea kreatif & fresh xp
Yolah, bese an otak idea kreatif ni dr kalangan2 artist & manga-ka je (bkn artis celebriti 2).

Em2, sbb tulah mau perah otak habis-habisan utk cuba think out of the box ^^

Best! X3 X sia2 pengorbanan yg dlakukan (sanggup lari dr bidang bisnes semata-mata nk amik mmedia) Yg menariknya mmedia ni sebab kita bleh develop sesuatu yg x prnh dibuat org lg ^_^

Tensai7 said...

@ Sal :
Arigatou! ^^
I will try my best (^_~)v

Wahidah Shukri said...

aku bukan nak sangat jawatan tu sebenarnya
just minat tulis rencana je :p
so bila dah ada peluang aku rembat je la xD

SanzoSama said...

Cayalah wahida...rejeki jgn ditolak...hahahaha XD...fah,nnt kalo ko dpt buat bgs cam projek bisness tuh,ko bgtau la aku ek,aku saje syok2 nak tompang gumbira,keh3...XD

Tensai7 said...

@ Wayd :
yup2, aku sokong xD rezeki jgn dtolak ^^
tp sejak bila ko mnt tls rencana ni? O_o oh, lupa lak ko prnh tls 1 kat dlm majalah BAKTI tu XD

@ Sal :
Insya Allah. Tp2, pergh, agk toughest gak dowh contest ni. Pemikiran mmg kena lbh luar kotak ni. Dia fokuskan more tu inovasi [apakah itu inovasi? O_O aku pun x brape clear sgt dgnnye xD]

Wahidah Shukri said...

@SanzoSama
hahah of cozzzz! kalo tolak rezeki kang rezeki xmo dtg lol

@Ipah
tu cerpen daaa... ">.>
2 sem lepas aku dah penah tulis rencana pasal alam sekitar :p
best jugak buat mender alah nih
yelah, aku kan skema sket bab2 alam sekitar neh
haha xD

menurut kamus dewan edisi ke-4,
'inovasi' bermaksud sesuatu yang baru diperkenalkan seperti kaedah, sistem dll xDDDDDDD
kira cam idea baru ah
yg orang xpenah buat lagi c:

Tensai7 said...

Mana xnye ko an pencinta alam sekitar xD [asal ko x msk kelab ni tym skolah dulu ek?]

Oooouh~ barulah ku faham. Punyalah asyik aku b'kerut dahi tym meeting td sbb nk fahamkn apa tu inovasi.

....... waah~ mencabar gila contest ni! >.< x heran ah hadiah tmpt 1st, 2nd, 3rd dpt duit yg masyuk! huhu~

SanzoSama said...

@Fah
xpe2,insyaAllah ko leh wat nye... mgkin ini peluang ko leh memantopkan skill ko tuh lg,(think out of the box...) cayaklah..!!

@Wahida
byk sungguh gambar2 cun,terpikat daku....XDXDXDXDDDDD

Wahidah Shukri said...

@Ipah alah, time skolah dulu aku kan low profile sket :p
tp xsangka pulak ada junior igt lg kat aku
(pdhal aku xkenal pun dia xDDD)

hm inovasi tu kalo ko buat something yg boleh mncetuskn idea baru pun kira orait dh aku rasa (yaaa cikgu sdh mula brkata2 xD)

@SanzoSama
eheh tenkiu2
tgk kat dA eh

Tensai7 said...

eh? de gak ke bdk skolah kita masuk maktab ko? O_o

Masalahnya nak pikir cetus idea baru 2lah payahnya. Adeh~ bleh naik serabut pale otak ni dibuatnya

Heheh, tgklah sape yg promotenye~ XD
lalala

Wahidah Shukri said...

bukan masuk maktab laaa
hari tu jmpa kat cosway kat warta tu xDDD
dr mula aku masuk kedai tu asyik tgk aku je,
rupenye kenal
hahaa

hm kalo ko nak aku tolong orait je
tp kena bgtau details dia la

ceh,
ko la dalang di sebalik semua ni eh
malu la beb

Tensai7 said...

ooo. hmm, nk explain dgn detail pun pyh, sbb penganjur tu td asyik dok bg contoh buluh je. Dia kata ah dlm program yg seblum ni prnh derang anjurkan, derang wat tema based on nature n khusus temanye 'buluh'. Pastu peserta2 rekalah macam2 dgn buluh 2.

Tp probnye aku bknnye engineer nk reka barang2 ni terutama yg de kaitan dgn elektronik. haih~ pening2.
Tarikh tutup 20/5. Nnt aku wat post pasal contest ni.

Well~ bese~ tp de punca ah yg m'buatkn aku tnjuk DA ko kat xroommate aku ni. Apa ek? hmm~ mungkin sbb t'nampak gambo cloud/reita dlm hd aku kot. Ntohle x ingt pasal pe