Tuesday, June 14, 2011

My Potion xD

Biasanya orang akan meminum air isotonik, Red Bull, or Livita untuk mendapatkan tenaga. Apabila mereka minum antara 3 air tersebut mereka akan berasa cergas + bertenaga! Tetapi tidak bagiku. Aku ada air aku tersendiri untuk mencergaskan diri. Tak main a air-air tersebut.

Inilah dia! Air sumber tenaga aku!!! atau dalam konteks Final Fantasy term dipanggil my POTION! XD
LIPTON GREEN TEA

Bila aku rasa tak cergas, aku akan dapatkan air ni untuk kembali cergas + bertenaga. Begitu juga bila aku tengah pening, aku akan minum air Lipton green tea ni dulu sebelum minum air putih.

Tiap kali kalau pergi kedai serbaneka atau runcit pun kalau nak beli air mesti teh hijau Lipton juga yang menjadi pilihan. Kalau takde air ni di sesuatu kedai tu, barulah aku akan mencari air lain. Sampai member-member yang rapat pun dah tau pilihan air aku itu. Kalau nak minta tolong belikan air, cuma pesan 'air cam biasa' saja (^▽^)

Macam mana boleh ketagihnya air ni? Ianya berpunca daripada pengaruh rakan sebaya~~~ xDD Tengok kengkawan minum macam sedap je air tu. Lepas tu, aku pun cubalah gak minumnya. Dan.. fuh! Muncullah ketagihan!! Ketagihan aku terhadap teh hijau Lipton ni macam ketagihan penagih dadah tu xD Well, at least I'm not addicted to damn drug. I'm addicted to a good thing which is Lipton green tea drinking.

Kenapa mesti Lipton? Sebab hanya teh hijau yang berasal daripada Lipton je yang paling sedap x3 Aku pernah cuba air teh hijau yang jenama lain tapi ianya tak umph. Kesedapannya tak sama dengan kesedapan teh hijau Lipton.

Ryokucha no Lipton wa ichiban to saikou!!! (*^▽^*)

2 comments:

k o r o m y s t said...

Aka-ocha saiko daaa!! xD

DindaSyafiqah said...

mcm2 ko nie..hahaha