Wednesday, March 23, 2011

mood : Dissidia =D

Sungguh bagus cuti kan. Macam-macam boleh buat, malah boleh buat apa-apa sahaja yang kita nak. Sudah menjadi lumrah kita akan merancang sesuatu perkara best yang nak dibuat waktu cuti nanti. Dan aku pun ada buatnya tapi akhir sekali takde 1 pun yang aku ikutinya xD Mengapa? Sebab aku hanya merancangnya dalam otak saja~~~ xD

1st plan dulu adalah nak KERJA. Tapi sampai dah masuk hujung bulan 3 aku masih menganggur (=_=) Dulu ada dapat tapi sudah berhentinya sebab.... TAKMO! Jadi, di waktu cuti sem ini aku hanya luangkan masa BERSAMA MARIMO KENSHI ku~~~!

Marimo Kenshi


Tiap-tiap hari tak kira waktu aku asyik berdating dgn Marimo Kenshi je. Aaa, disebabkan ini juga aku telah sedar yang SEMEMANGNYA aku sudah berlaku CURANG HABIS DENGAN PS2~~~ Hee xD [Habis madu sepah dibuang betul (* ̄. ̄)]



Ok, dulu2 tengah hangat layan game "Split Second". Lepas dapat tau ada game "Taiko no Tatsujin" (terima kasih Gaku-chan kerana telah memperkenalkan game tersebut =D) aku terus downloadnya, lepas tu melayan game tersebut pula.

Sekarang pula, bermulanya Ahad lepas baru ni sampailah sekarang, aku kembali melayan "Final Fantasy Dissidia". Tak tahu macam mana tetiba saja boleh nak melayan kembali game ni. Mungkin mood nak main Dissidia datang semula kot. Lebih-lebih lagi, dengan tambah mood & semangat nak naikkan level Cloud-kun hingga ke 100! Dan kini aku telah berjaya menaikkan level Cloud-kun ke 100!

Ok, and now this is my reviews or should I say is opinions of the characters in Dissidia. Cloud-kun is the BEST among other characters in Dissidia! Not because of I lik- love him, it's because of his battle techniques are really really really AMAZING & AWESOME among others!!! That's make me have been accustomed to use his. Furthermore, when I wanna use Squall (because he's the next to raise up the level) I feel like a 'kekok'. Doushite? Ini kerana aku sudah terbiasa menggunakan Cloud-kun beserta skills beliau.

Dalam banyak-banyak teknik lawan Cloud-kun aku paling suka tengok 'Omnislash' (Limit Break), 'Omnislash ver.5', 'Rising Fang', & 'Finishing Touch'.

Dalam banyak-banyak karakter yang aku lawan juga, hanya Squall saja yang aku dapat tewaskannya HANYA SEKALI saja. Ntoh apsal aku pun tak tau kenapa. Dan paling aku tak suka lawan ialah Kuja, the Emperor, Warrior of The Light, & Terra.

Bila Cloud-kun tu dah level 100, aku cubalah lawan Sephiroth dan jadikan dia sama taraf level dengan Cloud-kun juga, yakni 100. Pergh~~~!!!! Bukan main payah & susah gilababas douh~~~ (X_X) Berkali-kali jugalah aku lawan si Sephy tu. Lebih 10 kali rasanya. Dan dengan itu juga, aku telah dapat 1 idea & strategy nak tewaskan Sephy yang level 100 tu. Yakni, lawan Sephiroth dengan menggunakan teknik 'Omnislash ver.5' banyak kali pada Sephiroth supaya dia takde peluang langsung nak serang Cloud-kun. Huahaha~!! ( ´∀`)


Di bawah ini, adalah beberapa kepingan gambar rupa game Dissidia tu :

(1)


(2)


(3)


(4)


(5)



Currently listening "Dissidia duoedecim (Dissidia012)" theme song through its website. And also is waiting for "Dissidia duoedecim (Dissidia012)" release in Malaysia. Then I wanna buy it the original one (⌒▽⌒)

2 comments:

k o r o m y s t said...

Wanna buy the ori? Aits... masih ke ada impian tuh? =P

Squall dah Lv100.
Sephy on the way. Pasnih nak up-kan Cloud lak. Pastu Tidus. Pastu Zidane. Pastu blablablabla...

Tapi skang nih tersangkut ngan taiko no tatsujin laks Dx

Oits... kan lagi besh paparkan Dissidia versi Jepun? Baru orang cam kagum ble main jap version nyer. Muhahah! xDDD~

Tensai7 said...

=_=; post ni dah basi lah~ org dah beli pun drum tu cuma xde kat tangan sekarang ni pasal order. kedai game kat Metro tu xde stock kat situ

ouh. skarang tgh tersangkut dgn game K-ON lak xD

Dissidia012 dah siap tapi.... takleh main~~~!!! TAT