Monday, July 18, 2011

Kembali ke Kaki World Cup!! (^O^)

Kini aku telah kembali ke Kaki Piala Dunia selepas setahun yang berlalu. Tapi yang tahun lepas punya Piala Dunia yang GLOBAL. Tahun ni pula, Piala Dunia khusus untuk WANITA!!! (^o^)

art owned by monobuu


Yang Piala Dunia lelaki pasukan-pasukan kegemaran ku gagal menjadi juara (TAT) Tetapi tidak bagi Piala Dunia wanita, akhirnya, pasukan kegemaran ku MENJULANG JUARA!!!!!!!!! *\(^O^)/* Tak sia-sia aku sanggup korbankan tidur untuk menyaksikan dan menyokong pasukan NADESHIKO JAPAN!!!

Hebat oh NADESHIKO JAPAN ni~ 1-1nya pasukan ASIA buat tahun ni yang berjaya hingga ke peringkat FINAL malah jadi JUARA!!!! Mereka telah berjaya menewaskan pasukan USA yang mana sememangnya STAR bagi bola sepak wanita dan juga merangkul 3 kali kejuaraan Piala Dunia. Aku rasa sungguh puas dan gembira kerana tak sia-sia hasil sorakan ku yang penuh dengan teriakan, dan juga mereka telah menjatuhkan air muka yang kerek bagi setiap pemain-pemain USA itu [bagi aku muka-muka diorang memang kerek gila (¬_¬) kecuali adalah beberapa orang dalam 3, 4 camtu yang tak bermuka kerek antaranya Wambach a]

Perlawanan Jepun vs USA ni memang sengit gilababas dou~!!! Sampai diorang semua main 100 lebih minit oh~ Last last ditentukan dengan sepakan penalti. Kiranya NADESHIKO JAPAN menang dengan sepakan penalti yang telah mendahului USA dengan 3-1. Jadinya, ditambah pula dengan keputusan jaringan yang diperoleh sebelum ni 2(NADESHIKO JAPAN)-2(USA), kira diorang menang 5-3 lah eh??? Gitu ke cara pengiraan markah bola sepak?? O_o


Apa-apa pun, sekali lagi aku ucapkan TAHNIAH buat pasukan NADESHIKO JAPAN!!!!! *\(^O^)/*

As an Asian also, I'm proud of you guys for being the CHAMPION ASIA!! (^▽^)

Here a little gift from me, a celebration drawing (^_^) I made this right after watched the final match, JAPAN vs USA :
OMEDETOU yo NADESHIKO JAPAN!!!


I supposedly drew a female but I dunno how to draw a female xD So, I just used Ryota Miyagi as a model for this celebration drawing.


Untuk maklumat lanjut mengenai berita ini sila layari laman sesawang ini : tokyohive

2 comments:

atiqah idris said...

wowww.. ko lukis ke pah gambo tu???

Tensai7 said...

yolah. awat x cayo ka? haha posingnya aku tracing drpd pic asal Ryota je. yg aku lukis jersi Jepun tulah <D