Saturday, July 02, 2011

Kedai GazettE Terbaik!!! (^o^)b

Aa, sebenarnya bukanlah band the GazettE membuka kedai, tapi ianya adalah KEDAI GAME & PC yang sememangnya TERBAIK di padang (^^)b

Kenapa ianya dinamakan 'KEDAI GAZETTE'?

Kerana aku taktau nama sebenar kedai tu & penjual-penjual di kedai tu adalah PENCINTA the GazettE (^^) terutama sekali PENJUAL yang menguruskan bahagian game-game PSP & PS3.

Kenapa aku mengatakan begitu?
Kerana, tiap kali aku menjejakkan kaki ke situ memang tak sah kalo dia tak pasang & tayang pv-pv the GazettE. Bukan takat pv-pv je, malah siap tayang yang segala concert yang telah diadakan oleh the GazettE ni. Lihat, tak hairanlah aku menggelarkan dia adalah PENCINTA the GazettE + namakan kedai tu adalah KEDAI GAZETTE XD

Secara jujurnya, dalam banyak-banyak kedai game yang terdapat di Malaysia ni yang pernah ku jejaki, KEDAI GAZETTE ni adalah yang paling terbaik baik dari segi jualannya mahupun servis. Sungguh bagus maa~!! (Mesti diorang bangga kalo baca ni xp) Memang HEAVEN lah bagi para gamers bila menjejaki ke kedai tu. Aku lebih suka pergi kedai tu bila SEORANG DIRI instead of PERGI dengan MEMBER. Yelah, sebab aku boleh bertapak lelama sikit dalam kedai tu dengan senang lenang TANPA mengisahkan perasaan orang lain. Bolehlah aku melayan LELAGU JROCK + the GazettE (even takde mainkan lagu GACKT pun takpelah... aku maafkan ^_^) sementara menunggu game-game dimasukkan ke dalam PSP.

Ha! Lagi satu yang aku lebih menyukai kedai ni adalah kerana dia telah menjadi SAVIOR aku!!!!!!!! Setelah bertahun-tahun lamanya aku MENGIDAM game FINAL FANTASY VII (disebabkan cd PS1 nya dah hilang . ∙ º º ∙(/ д )∙ º º ∙ .), dan PELBAGAI CARA aku telah aku LAKUKAN untuk DAPATKAN main game tersebut di NEVES (PSP ku), akhirnya aku DAPAT MAIN gak game FF7 ni di NEVES ヘ(^_^ヘ) (ノ^_^)ノ , malah dalam mode yang SPECIAL lak tu!!!! SU-GEEEIIII~~~!!!! *cakap macam Luffy*
Kenapa special? Kerana segala WEAPONS MEREKA akan berTUKAR RUPA pabila KITA TUKAR WEAPON. Berbanding dengan yang masa di PS1 punya, WEAPONS mereka TIDAK berTUKAR RUPA pun even kita dah TUKARnya ke YANG LAIN (=.=)

Jadi! Disebabkan aku SUDAH TAK TAHAN NAK MAIN FF7 macam mana si penagih tak tahan untuk dapatkan dadah, aku buat THE LAST METHOD. Yakni pergi belinya di KEDAI GAZETTE tu. Sankyuu so much kepada penjual kedai gazette kerana telah menolong aku mengUBATkan keTAGIHan & keRINDuan aku yang teramat pada FF7 ni (^o^) Dah tu, MURAH lak tu!!! I like!!! x333




Sedikit Salingan Mengenai FF7 yang tengah ku main ni :

Mula beli pada 5 JUNE 2011, dan memang bila dah ada je game FF7 ni dalam NEVES, aku TAK SENTUH game-game lain xD Well, give MUCH FOCUS to FF7!!!! (^O^)

Tapi sekarang ni aku dah slow down sikit main FF7 pasal ada masa SEBULAN je lagi untuk siapkan FYP~~~~~~ (TAT)
Plus, bila dah masuk yang disc 2 ni, aku dah tetapkan PRINSIP, TAKMO CARI & JUMPA CLOUD selagi belum habis FYP. So, sekarang ni the MAIN PLAYABLE CHARACTER adalah TIFA LOCKHART.
Aku buat dia jadi PENTERNAK CHOCOBO kejap sambil menaikkan level member2 dia yang lain

3 comments:

k o r o m y s t said...

Ceh... nak wat jejak kasih lama sangat ke? Kasi feeling-feeling lebih emo? xP

Apsal da tukar nama psp lak? Dulu bukan marimo ka? (=A=)

Owh dan trimas kerana memberikan ku FFVII free. Mwahahahah!!! xDDD~

Tensai7 said...

hee xD sbnrnya xtau nak bg nama pe kat psp xp rs cam Marimo lbh sesuai lak pasal dia warna hijo an. Stick pd Marimo jelah camtu xD

Tensai7 said...

eleh dpt free pun tp x main2 gak =.= wat penat je kasi =3=